KAM NA VÝLET / Historické a zvláštní vlaky

Popis:
Autor / zdroj: Jindřichohradecké místní dráhy

Jindřichohradecké místní dráhy zprostředkují autentickou atmosféru železniční dopravy z minulosti

JINDŘICHŮV HRADEC

Jízda parním vlakem vykouzlí úsměv na tváři každého dítěte. Pro malé cestující to bývá zážitek, na který pak ještě hodně dlouho vzpomínají. Přesně takové zážitky nabízí Jindřichohradecké místní dráhy.

Parní vlaky vás přenesou v čase i prostoru a zprostředkují vám autentickou atmosféru železniční dopravy, jak ji zažívali naši předci před šedesáti i více lety.

K nostalgii parních jízd neodmyslitelně patří monotónní drncání vlaku přerušované občasným hvizdem parní píšťaly. Za okny historických vagónů se střídají nevysoké kopce s mělkými údolími; hluboké lesní hvozdy prosvětlují pruhy polí, luk a pastvin; bliští se oka návěsních rybníčků, lesních a lučních jezírek i rozlehlé hladiny velkých rybníků; nenarušená krajina je protkána sítí prastarých cest, lemovanými božími mukami a památnými kříži na rozcestích. Tu a tam zahlédne oko pozorného cestujícího v krajině drobné vojenské pevnůstky z dob první republiky, které splývají s okolím stejně jako žulové bludné balvany opředené legendami dávných pohanských rituálů.

K nostalgii parní železnice patřilo a stále ještě také patří mírná nejistota, zda parní mašinka do své cílové stanice doveze své cestující včas. O různé závady, poruchy a jiné mimořádné události nebývala u parních vlaků nikdy nouze. U současných parních lokomotiv, které navíc patří mezi zasloužilé veterány, to platí dvojnásob. Vždyť U37 z roku 1898 je vůbec nejstarší provozovanou parní lokomotivou v České republice. Vzhledem k odslouženým letům a i proto společně s parními lokomotivami Polkou a Rešicou zaslouží trochu ohledu.

Dnes slouží v turistickém provozu, kde jízda sama je zážitkem a hlavním cílem cesty. A pokud snad dojde k drobnému zpoždění či technické závadě, měli by to cestující vnímat jako drobný vrtoch parní lokomotivy, dýchavičné staré dámy, která se na ně těší a s ohledem na věk dělá, co může.

V letní sezóně v Jindřichově Hradci vypravují nostalgické vlaky v čele s jednou z parních lokomotiv, pocházejících z let 1898 – 1958. Do každé vlakové soupravy zařazují bufetový vůz a nejméně jeden krytý nákladní vůz pro přepravu kol. 

Vychutnejte si nevšední zážitek nádhernou přírodou České Kanady či zvlněnou krajinou Českomoravské vrchoviny. 

Ubytování na nádraží
Už jste někdy trávili dovolenou na nádraží? Využijte možnosti rekreačního ubytování v plně vybavených apartmánech v nově rekonstruovaných budovách nádraží Střížovice, Hůrky, Kunžak-Lomy, Albeř a Nová Bystřice v srdci nádherné přírody jižních Čech a České Kanady. Zdejší vlaky jezdí právě tak často, abyste je mohli využít při svých výletech a přitom jste nebyli rušeni ve vašem odpočinku. Navíc máte výhodu - vlak vám zastaví přímo u prahu. 

Podrobnější informace zájemci najdou na webu jhmd.cz.

Autor / zdroj: -red-

DALŠÍ ČLÁNKY

Na jihu Čech začalo očkování proti covidu-19. První vakcínu dostal emeritní primář infekčního oddělení českobudějovické nemocnice

Prvním očkovaným Jihočechem proti covidu-19 se stal na Silvestra emeritní primář infekčního oddělení českobudějovické nemocnice Václav Chmelík. Podle

Čtyřiadvacátá dokumentární Ji.hlava začíná za čtyři dny – a bude on-line

Půjde o zcela plnohodnotný ročník, který nabídne více než 270 filmů, debaty s režiséry, diskuse Inspiračního fóra i program pro děti. Festival otevře

Zapečená cuketa

Jednoduché zapečené jídlo, které může být skvělou krémovou přílohou plnou chuti, aniž by bylo příliš tučné. Pro lehkou večeři podáváme se salátem.

DNES SE STALO

AUTO-MOTO

25. ledna 1901

byl v Paříži otevřen první Automobilový a motocyklistický salon.

HISTORIE

25. ledna 1905

v jihoafrickém dole byl nalezen největší diamant v historii o váze 3 106 karátů. Později získal jméno Cullinan.

SPORT

25. ledna 1924

byly ve Francii zahájeny I. Zimní olympijské hry.

POZVÁNKA OBRAZEM